Ik ben weer weg! Groet uit Havana.

Omdat ik nogal overhaast ben vertrokken nu eerst even de mededeling dat ik dit stukje tik in Hotel Habana Libre. In Havana (Cuba) dus. Cuba stond nog op mijn lijstje van ' zeker doen' dus verrassend is het niet. Voor mij niet in ieder geval. Ik verblijf niet in dit hotel, een afzichtelijke 'Sovjetkolos', maar in het nederige hotel dat ik heb gekozen (Hotel Lincoln) heeft geen Internet. Internet vind je alleen in de dure en dus erg grote hotels. Mijn hotel heeft overigens veel meer sfeer en ligt ook op wandel afstand van de oude stad. En vooral dat laatste is veel waard. In Havana moet je om werkelijk te zien lopen. Veel lopen! Wat het Internet betreft ook nog de mededelng dat dit een relatef duur verhaaltje is. Ik betaal nu 10 USdollar voor een uur. Ik kan mij niet herinneren dat ooit eerder betaald te hebben. Maar goed dit is dan ook Cuba en daar is veel niet 'normaal'. Gisteren heb ik 222 foto's gemaakt. De gewrichten in mijn hand en pols protesteren heftig tegen dit overmatige gebruik maar ik heb geen keus. Ik moet! Gewoon een paar pillen extra en ... leven! Binnenkort volgen de verhalen en vooral ook de foto's. Havana moet je vooral ook, ik zei het eerder,zien. Ik blijf hier drie weken. Ik heb besloten het ' hele'eiland rond te reizen. Na Havana volgen Vinales (westen), Trinidad, Santiago de Cuba (oosten) en Santa Clara. Een huurauto heb ik niet. IK reis met de bus en de trein. Dat hoop ik tenminste want het openbaar vervoer is in Cuba net zo betrouwbaar als het electriciteitsnet. Voor mijn rariteitenkabinet heb ik gisteren een gietijzeren borstbeeldje van Jose Marti en een forse buste (gesneden uit mahonie) van El Che gekocht. De reis kan nu al niet meer stuk. Benieuwd naar het weer?! Fantastisch! Niet te warm maar wel rond de 20-25 graden. Hier is in ieder geval niemand in zijn achterhoofd bezig met de elfstedentocht. Tijd om af te sluiten voor deze keer. De laatste vier kostebare minuten zijn aangebroken. Later meer! Ik wens jullie allemaal een plezierige winter toe.

Reacties

Reacties

Kristel

Woehoeee... in Havana!!! Leuk! Ik hoop dat we later veel foto's en verhalen krijgen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!