Op weg naar ..... NIE SWART NIE WIT NIE (15-29 juni 2011)

We zullen geen 100.000toeschouwers trekken maar we gaan wel voor duizend bezoekers! In juni kun je in Theater De Fransche School te Culemborg genieten van onze nieuwe theaterproductie Nie Swart Nie Wit Nie. Deze week werken de zeven speelsters op de ORS Lek en Linge (Multatulilaan) o.l.v. van tekstschrijver en regisseur Kees van der Zwaard voor het eerst met het script. Voor Aziza, Jacky en Tasneem is het de eerste keer dat zij Zuid-Afrika hebben verlaten. Nog afgezien van het feit dat zij bijna 11.000 km. hebben moeten vliegen zijn zij ook van de Zuid-Afrikaanse zomer (25-30 graden in Kaapstad) geland in het winterse Nederland waar het vannacht toch vrijwel overal flink vroor. En die kou wil maar niet wennen. De hele week zal intensief worden gerepeteerd waarna zowel in Nederland als Manenberg de repetities zullen doorgaan. Eind mei zullen de speelsters weer met elkaar herenigd worden waarna op 15 juni de try-out en op 16 juni de première zal volgen. In de weken daarop volgend is de voorstelling nog 5 keer in Culemborg te zien. De kaartverkoop voor dit heel bijzondere project start begin maart. Uiteraard zal ik iedereen daarover uitgebreid informeren. Van de eerste repetities maakten we (met dank aan Enza) vandaag alvast enkele foto's (zie bij FOTO'S). Vrijdag 25 februari zal de Rabobank West-Betuwe tijdens een feestelijke persbijeenkomst een cheque van 5000 Euro (!)komen overhandigen ter ondersteuning van dit theaterproject terwijl wij zelf van die gelegenheid gebruik zullen maken om onze posters en flyers aan het publiek te presenteren. De eerste posters zullen in ontvangst genomen worden door Aziza, Jacky, Tasneem, Rosa, Danielle, Bregje en Lotte. Zie ook: www.nieswartniewitnie.nl

Speeldata:

woensdag 15 juni 20.30 uur try out

donderdag 16 juni 20.30 uur première

vrijdag 17 juni 20.30 uur

donderdag 23 juni 20.30 uur

vrijdag 24 juni 20.30 uur

zaterdag 25 juni 20.30 uur

zondag 26 juni 15.00 uur

Theater De Fransche School, Havendijk 1, Culemborg. Kaarten (10 Euro) kunnen alleen gekocht en besteld worden via de website www.nieswartniewitnie.nl of rechtstreeks op de ORS Lek en Linge / locatie Multatulilaan. Betaling in alle gevallen contant.