Dwalen door Jeruzalem

Excuus! Ik heb mijn trouwe volgers gisteren vier keer (!) op de hoogte gesteld van een nieuw verhaal. Dat was niet mijn bedoeling. Het netwerk in ons hostel in Beit Sahour leek uit te vallen en uit ergernis heb ik toen veel te wild op de muis zitten tikken. Dom natuurlijk. Advies: bij ergernis nooit op een muis tikken. Op tafel tikken is prima maar nooit op een muis.

Vandaag was ook voor ons wat betreft de invulling van het reisprogramma nieuw. De leerlingen hebben min of meer zelfstandig in kleinere groepjes 'veldwerk' gedaan in en rond de Oude Stad. Aan die mogelijkheid is op heel verschillende wijze inhoud gegeven. Wat ons betreft een geslaagd experiment hoewel natuurlijk na terugkeer in Nederland moet gaan blijken tot welke tastbare resultaten al die inspanningen en pogingen hebben geleid wanneer het gaat om de kwaliteit van onze tentoonstelling. Wij zijn vooralsnog hoopvol gestemd. De leerlingen hebben ook materialen gekocht (o.a. kruiden, kleding, posters enreligieuze objecten) die hun foto's en verhalen straks moeten gaan ondersteunen. Onze reisgenoten waren unaniem in hun oordeel: prima zo'n dag zonder docenten! En dat vervult ons met vreugde. We zien graag dat we uiteindelijk geheel overbodig worden. Het doel dat iedere leermeester zou moeten nastreven. Echter ... morgen eisen we natuurlijk wel gewoon dat er achter ons aangelopen wordt in Tel Aviv. En daarmee zijn we bij de dag van morgen aangekomen. Een dagje ontspannen en strand in Tel Aviv en Jaffa. We zijn er aan toe. De week vliegt voorbij en het is wederom een feest om met deze jongelui op stap te zijn. En het dagje dwalen door Jeruzalem heeft ook ons weer een aantal mooie plaatjes opgeleverd.

John

Hoi Marco,
Ook deze keer weer smullen van je verhalen en foto's. Wat erin zit moet eruit...... en je wordt er nog voor betaald ook. Ik wens jullie nog een fijne tijd en een veilige terugreis.
Tot Verkade.
Groetjes,
john

Jeanine vd Boom

Laatste dag vandaag voor jullie. Inmiddels is hier de temperatuur ook gestegen, dus zal de temperatuurshock minder groot zijn. De gevoelstemperatuur zal weliswaar stijgen bij jullie weerzien. Heb een mooie dag en vast een goede reis, Inshallah!
Jeanine (moeder van Vita)

Lieneke Westerink

Wat heerlijk om op deze manier een klein beetje mee te mogen proeven van jullie ongetwijfeld indrukwekkende reis. Geniet ervan, zoals ik genoten heb toen ik het genoegen had mee te mogen naar Krakau en Berlijn! Ik blijf jullie volgen :)