Naar de Ambassade en spaghetti

Door Elise en Marike

Vanwege de regen werd het programma wat aangepast. We begonnen onze dag in het American History Museum. Hier hadden we integenstelling tot andere dagen, ruim de tijd om rond te lopen.
Na het museum zijn we met de taxi naar Chinatown gereden. Iets wat redelijk tegenvalt als je Chinatown in New York hebt gezien. Na China Town pakten wij de taxi om richting de Nederlandse Ambassade te gaan. De rest van de groep ging naar de Memorials op de Mall.

De reden dat we naar de ambassade gingen is omdat we een profielwerkstuk schrijven over Amerika's buitenlands beleid tijdens de Irak oorlog van 2003. Om hier meer over te weten te komen, hadden we een interview geregeld met een Midden-Oosten deskundige die op de Ambassade werkt. Voordat het interview begon kregen we een korte rondleiding op de ambassade.Vervolgens hadden we een interessant gesprek met Michael Thijssen. We zijn veel te weten gekomen over ons onderwerp en over de huidige situatie in Irak.

Na ons interview gingen we op zoek naar een grote supermarkt. We moesten inkopen doen voor ons etentje, dat we 's avonds georganiseerd hadden. We hadden gisteren een briefje naast de deur gehangen om te vragen of mensen zin hadden om te eten. Hier kregen we twee reacties op en daarbij wilde een deel van de groep graag mee-eten. Uiteindelijk stonden we voor 15 mensen spaghetti te koken. Het was een hele opgave, maar het pakte verbazingwekkend genoeg goed uit. We hebben het heel gezellig gehad met David en Dennis, de Nederlander en Australiër die met ons mee-aten.

Al met al een een figuurlijk maar ook letterlijk geslaagde dag!

Karel Boer

Beste Elise en Marike,

Mag ik jullie profielwerkstuk ook lezen als het af is? Ik ben heel geïnteresseerd.
Misschien ten overvloede, maar wisten jullie dat Professor Maarten van Rossum Amerika deskundige is?

Ik wens jullie heel veel succes,
Meneer Boer.

Elise

Dag meneer,

Bedankt voor de tip, we hadden inderdaad al aan hem gedacht, maar we zouden echt niet weten hoe we hem moeten bereiken. Weet u daar wel meer over?
Natuurlijk sturen we graag ons profielwerkstuk naar u op!

Groetjes, Elise

Karel Boer

Beste Elise,

Je kunt informeren bij de Universiteit van Utrecht voor zijn emailadres.
Maar wie weet, kan Marco jullie snel verder helpen. Hij is heel goed in het leggen van contacten.

Nogmaals succes,
Mvg Meneer Boer