Wat er aan vooraf ging

Dit is geen reisverhaal. Nog niet. Of toch ook wel? Wanneer begint de reis? Pas wanneer je in een vliegtuig, trein of auto stapt? Voor mij begint reizen vaak al thuis in een boek, achter de computer of kijkend naar een documentaire over een land hier ver vandaan. Deze zinnen tik ik op het moment dat het schooljaar er bijna op zit. Langzaam maar zeker ontstaat de ruimte in mijn hoofd om te denken aan de vakantie die voor mij ligt. Zoals dat altijd gaat. Deze keer is alles echter toch anders. De vakantie duurt geen 7 weken maar ruim een jaar! Ik ga er na 25 jaar onderwijs een jaar tussenuit. Zelf gespaarde tijd. Hard gewerkt gedurende vele jaren. Tijd omte bekijken of er nog iets van de jongensdromen te realiseren valt. Hoewel ... ik heber in dit leven al heel veel weten in te vullen. Dit is gewoon een heel groot kado. Nog meer tijd en gelegenheid om dat te doen wat ik het liefst doe. Lezen, schrijven, reizen, ontmoeten, vragen en er proberen allemaal iets van te begrijpen. Dat laatste vooral. Mijn plannen? Te veel om hier nu verder uit te werken. Ik begin in juli met een tocht door Mexico (Yucatan) en Guatemala (Flores, Tikal). Kort daarna wachten 8 weken Zuid-Afrika. En wanneer dat er op zit is het pas november!

Verder vooruit kijk ik nu niet. Dat is voor later.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!