Soms zit het tegen (Mexico, Guatemala, Belize)

Veel te verhalen valt er dit keer niet. Tenzij ik mij zou overgeven aan een uitvoerige beschrijving van de staat van de gezondheidzorg in met name Guatemala. Dan zou er voor de lezer nog best iets te lachen vallen maar ons is het lachen wel een beetje vergaan in de tocht langs artsen, ziekenhuizen en apotheken. Het is de reis van de infecties geworden. Darm-, maag- en nierinfecties. Het soort dat alleen tot bedaren te krijgen is met antibiotica. Met heel veel antibiotica. Dat hoort er natuurlijk allemaal bij (anders gezegd: we zijn ons altijd bewust van het risico dat je loopt in deze landen) maar soms zit het dus tegen. Toch is het wel aardig dat we nu ook een heuse ziekenhuisopname op onze reisstaat kunnen bijschrijven. Een ziekenhuis bezoek je als patient echter natuurlijk bij voorkeur niet in Guatemala. Nou ja, genoeg gezeur. De verhalen laten we voor wat het is (al die Mayaruines inspireren mij overigens toch al niet tot langdurige uiteenzettingen). Deze keer doen we het met een foto-impressie. Ook leuk! De verhalendraad pakken we begin september in Zuid-Afrika op. De foto´s zijn genomen door Enza en Marco Baars.