Groet uit Sint Petersburg (Rusland)

Later meer over het hoe en waarom van deze zesdaagse trip naar Sint Petersburg en Moskou. En natuurlijk foto's. Maar nu even iets anders. Omdat oudere jongeren met hun tijd moeten meegaan, en dat moeten ze natuurlijk zeker wanneer ze dagelijks met echte jongeren werken, wil ik mijn trouwe volgers graag ook even wijzen op onze facebookpagina: The History Post! Daar kijk ik sinds midden januari als docent geschiedenis (ORS Lek en Linge - Culemborg) naar de actualiteit en zoek ik de verbinding met mijn mooie vak. Kortom: In de History Post stroomt geschiedenis door de de pagina's. Een poging om een brug te slaan naar mijn/onze leerlingen om hen te laten zien dat die geschiedenis dagelijks overal om hen heen is. En ... dat lukt heel aardig! Kijk ook eens en misschien wil je mij/ons zelfs wel gaan volgen. Welkom!

Eerste indruk?! Op weg van het vliegveld naar het centrum van de stad dacht ik toch vooral dat de stad er door het smerige raam van een bus nog steeds uit ziet zoals in 1984. Toen kwam ik hier voor het eerst. Sovjettijd. Communisme. Stof en grijs. Lada en lege etalage. Nu wel gevulde etalage en ook heel veel heel dure auto's. Maar ... veel stof en grijs. De winter (en de blijkbaar zeer hardnekkige erfenis van dat communisme) moet nog altijd worden weggespoeld. Dat is in 25 jaar nog niet echt gelukt. Groet uit het oude Leningrad.

https://www.facebook.com/pages/The-History-Post-ORS-Lek-en-Linge/1596613467238837

Reacties

Reacties

John

Hoi Marco,
Ziet er weer heel mooi en indrukwekkend uit. Geschiedenis linken met realiteit en kwaliteit. Ik ben twee weken geleden in Boxtel begonnen met de basis:). Alle goeds en volg wederom de weg van het kloppend hart......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!