Op de fiets door New York

Door Lara en Carlijn

Om te beginnen willen we onze excuses maken voor het zo laat plaatsen van een berichtje. We hebben het zo druk, na de zondag avond hebben wij niet meer de tijd kunnen vinden om een verhaaltje te schrijven, tot nu. Zondag was de fietsdag, dat moest ook wel, er stond zo veel op het programma! We begonnen bij de High line. Dit is een park in het zo genoemde meatpacking district, maar dit park ligt dus hoog. Tussen de huizen en oude fabrieken door is er een park aangelegd op een oud spoor, in het park waren ook verschillende kunstwerken te zien wat erg leuk was. Daarna fietsen we door naar Wall Street, waar Josje haar presentatie hield en wij veel geleerd hebben over de geschiedenis van dit bekende gebied (mede door de film Wolf of Wall Street). Het werd koud en tochtig, en dus fietsten we door naar China Town en Little Italy. Daar aangekomen lunchten we met een groepje bij een italiaan en fietsten we door naar the Brooklyn Bridge. Het fietsen was erg grappig want we braken letterlijk alle regels die er überhaupt te vinden zijn in New York, en meneer Baars maakte deze tocht wel erg amusant. Op de Brooklyn Bridge aangekomen, hebben we genoten van het uitzicht over Manhattan en Brooklyn en luisterden we naar het verhaal van Carlijn over deze prachtige brug. Toen splitste de groep in twee delen, want er stond een basketballwedstrijd op de planning voor een deel van de groep om 15:00! Wij samen met 8 anderen vertrokken richting het Barclays Center om de Brooklyn Nets te zien spelen tegen de Boston Celtics. Het was een super wedstrijd! We waren verbaasd dat er zó veel pauzes en reclames waren en we vonden het raar om te zien dat sommige mensen gewoon grote delen van de wedstrijd oversloegen. Het was geweldig, met onze foamfingers, maar helaas verloren de Nets met 95-90... De andere groep ging naar Central Park, Grand Central Station en SOHO, waar wij ook naartoe gingen na onze wedstrijd. Het was inmiddels half 8 en toen bleek dat we nog 100 blocks moesten fietsen naar ons hostel... Erg koud en zwaar want we hadden tegenwind, de hele weg langs de East river! Na een uur gefietst te hebben kwamen we bekaf aan bij het hostel en hadden wij dus geen tijd en vooral energie meer om dit te schrijven. Voor ons was dit een van de leukste dagen in New York, het fietsen was een unieke ervaring en we hebben ontzettend veel gezien en gedaan! Een super geslaagde dag!Groetjes!!!

Paula Helgering

Wat een leuk avontuur toch zo voor jullie!

Veel plezier verder en hopelijk lezen we nog wat meer!

Groetjes van lara's moeder

Irene van Leeuwen