ROOK?! Eerst in bed plassen!

Zojuist heb ik een heel klein glaasje wodka genomen. Vandaag ben ik officieel 25 jaarin dienst van de overheid. Nou weet ik helemaal niet of de overheid daar wel zo blij mee is maar ik heb die jaren over het algemeen in redelijke tevredenheid op diverse scholen doorgebracht. Hoeveel jaren ik nog verder mag valt moeilijk te zeggen maar ik neem aan dat ik nu wel over de helft ben. Maar ... je weet het natuurlijk nooit zeker.

Op deze feestelijke dag wil ik het graag luchtig houden. In mijn hotelkamer trof ik een groot aantal mapjes aan waarinmij allerlei belangrijke zaken worden toegelicht. Men heeft besloten die informatie ook in het Engels aan te bieden. Nu beheers ik het Engels zelf niet op een dusdanig hoog niveau dat ik heel veel anderen de maat kan nemen maar dit schrijfsel wil ik niemand onthouden. Leest u zelf geen Engels? IK heb de Nederlandse vertaling er even zelf bijgedaan! Daar gaan we.

YOUR ACTIONS IN CASE OF OCCURENCE OF A FIRE OR OTHER ACTS OF NATURE

At occurence of a smoke:

Approach (Suit) to a door and touch its (her) hand. If a door hot, do not open it (her), remain in number. Wet a bedsheet or a towel and stop up a crack under a door to prevent penetration of a smoke into number. Open windows in number only in the event that you are assures of absence of a smoke outside of a building. Periodically pour water over a door and walls in number. Use thus a basket for dust or a decanter for water. Take advantage of phone to address for the help to the manager under number 105. If a door not hot, having convinced, that the corridor is not filled by a smoke, be ready to leave (abandon) immediattely number, having taken with itself only the most necessary things. If the corridor is filled with smoke, lay down on a floor and all fours reach the nearest safe place.

WE WISH YOU PLEASANT REST!

Ik heb het volgende begrepen:

- verbrand nooit je handen aan een hete deur;

- plas onmiddellijk over het beddegoed (handdoek mag ook) om penetratie te voorkomen;

- doe alleen ramen open als er ook buiten rook is gesignaleerd;

- gooi periodiek water tegen de muren en deuren;

- gebruik daarvoor een stofmandje;

- maak misbruik van de telefoon en stuur een uitnodiging naar de manager;

- is de deur niet heet ga dan op de grond liggen en verlaat onmiddellijk het gebouw.

Kortom: ik neem nog en wodka. Hier ben ik veilig. Tip: kijk nog eens naar Borat!

Reacties

Reacties

Brigitte Duynstee

Beste Marco, veel dank voor je bericht over rook, vuur, penetratie en stofmandjes. Ik heb verschrikkelijk gelachen. Hoop op een verblijf zonder calamiteiten. Hartelijke groet van Brigitte

Tim

Hilarisch!
Neem er nog eentje. Het is dus echt zo... en nog erger dan Borat !
Tim

Karel Boer

Gefeliciteerd Marco!
En weet je wel zeker dat je wodka hebt gedronken en geen koelvloeistof?

alma

Marco, 25 jaar overheid, van harte gefeliciteerd.
40 jaar maak je vast nog vol maar 50?????????

John Schapendonk

Hey Marco,
Proficiat met je lustrum en dank dan de maatschappij al zo lang gebruik heeft mogen maken van je diensten. Gezien de doorstudeerders en de grootte van je fanclub heeft dat absoluut opgeleverd. Nog een mooie tijd.
Groetjes,
John

Johan Baars

Jammer,ook voor ons, dat je reisjaar er bijna opzit.
Ik geniet van elk verslag en de foto's.
Je bent (nog) geen Chatwin of Theroux maar het is met
trots dat ik vind dat je aardig in de buurt komt!
Blijf genieten,dat doen wij dan ook. Knuf.

Dré

Jij en wodka?!? Van harte gefeliciteerd met je 25-jarig jubileum.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!